Webová stránka je aktuálně ve výstavbě.

Veškeré dotazy Vám rádi zodpovíme telefonicky na telefónním čísle +420 296 249 802 nebo nás kontaktujte prostřednictvím emailu [email protected]

Reklamační řád, vrácení tovaru, alternativní řešení sporů

  1. Reklamační řád je nedílnou součástí VOP a představuje postup při vrácení tovaru z důvodů uplatnění nároků z vadného plnění (dále též jako „reklamace“), a dále postup v případě odstoupení od Kupní smlouvy, včetně alternativního řešení sporů se spotřebitelem. Reklamační řád je k dispozici na stránkách internetového obchodu a v sídle Provozovatele.
  2. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem ještě před objednáním tovaru.
  3. Kupující je povinen poskytnout Provozovateli nezbytnou součinnost pro vyřízení reklamace. V případě neposkytnutí nezbytné součinnosti se lhůty pro vyřízení reklamace prodlužují o dobu, po kterou nebyla nutná součinnost kupujícího Provozovateli poskytnuta.
  4. Uzavřením Kupní smlouvy a převzetím zboží od Provozovatele vyjadřuje kupující souhlas s tímto Reklamačním řádem.
  5. Záruka za jakost:
    • Délka záruční doby je uvedena v internetovém obchodě u každého nabízeného tovaru.
    • Daňový doklad (faktura) vystavená Provozovatelem a obsahující právními normami požadované údaje pro uplatnění záruky, slouží rovněž jako doklad o záruce, a to v případě, že není vystaven záruční list zvlášť.
    • Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění v trvání dvaceti čtyř (24) měsíců začíná běžet dnem, ve kterém došlo k převzetí tovaru kupujícím. Ke zkrácení uvedené lhůty může dojít pouze v případě, že právní předpisy platné na území České republiky uvádí lhůtu kratší. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění však neskončí dříve, než je doba použitelnosti uvedená na obale tovaru, případně v návodu.
    • Práva z odpovědnosti za vady tovaru, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené lhůtě.
    • Po provedení opravy, ani po výměně věci v rámci uznané reklamace, nová záruční doba neběží; záruční doba běží vždy ode dne převzetí prvotního tovaru při jeho koupi a při reklamaci se výměnou ani opravou tovaru neprodlužuje na další dva roky, prodlužuje se pouze úměrně o dobu, po kterou nemůže kupující vadný tovar užívat.
    • Kupující může vytknout pouze vadu, která existovala u tovaru při jeho převzetí, byť ji zjistil později, ve lhůtě dvaceti čtyř (24) měsíců ode dne převzetí tovaru.
    • Provozovatel odpovídá kupujícímu, že tovar při převzetí nemá vady. Zejména Provozovatel odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující tovar převzal:
    • má tovar vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které Provozovatel popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu tovaru a na základě reklamy jim prováděné;
    • se tovar hodí k účelu, který pro jeho použití Provozovatel uvádí nebo ke kterému se tovar tohoto druhu obvykle používá;
    • je tovar v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
    • vyhovuje tovar požadavkům právních předpisů.

5.8     Projeví-li se vada tovaru v průběhu dvanácti (12) měsíců ode dne převzetí tovaru dle Kupní smlouvy, má se za to, že byl tovar vadný již při převzetí, pokud Provozovatel neprokáže opak. Není – li kupující spotřebitel, platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců ode dne převzetí tovaru dle Kupní smlouvy, má se za to, že byl tovar vadný již při převzetí.

  1. Vyřízení reklamace:
    • Provozovatel je povinen přijmout reklamaci v sídle Provozovatele. Provozovatel však přijímá reklamaci též přímo na stránkách internetového obchodu, a to vyplněním a odesláním reklamačního formuláře (dále též „Reklamační formulář“). Reklamační formulář ke stažení a k vyplnění a rovněž k odeslání on-line „Zde“. Je-li však v záručním listě či v dokladu o zakoupení tovaru uveden autorizovaný servis, který je v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo z vadného plnění v takovém autorizovaném servisu.
    • Provozovatel, případně autorizovaný servis, bude – li kupujícím prvotně pro reklamaci využitý, je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo z vadného plnění uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
    • Provozovatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby, potřebná k odbornému posouzení vady.
    • Reklamaci (včetně odstranění vady, včetně splnění povinnosti informovat kupujícího o způsobu vyřízení reklamace) je Provozovatel povinen vyřídit u kupujícího – spotřebitele bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů a u kupujícího – podnikatele či osoby vykonávající svobodné povolání nejpozději do čtyřiceti (40) dnů ode dne, kdy došlo k uplatnění práva z vadného plnění kupujícím dle Reklamačního řádu, a to na e-mail, telefonicky (též SMS), případně na adresu kupujícího dle Reklamačního formuláře. Uvedenou lhůtu třiceti (30) dnů je Provozovatel oprávněn prodloužit pouze po domluvě s kupujícím - spotřebitelem. Po marném uplynutí této lhůty se má za to, že tovar měl vadu v čase jeho převzetí kupujícím.
    • V případě, že by Provozovatel ve lhůtě dle předchozího odstavce reklamaci nevyřídil a kupujícího neinformoval, je kupující oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit anebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
    • Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Náhrada se však týká náhrady pouze ve výši nejmenších možných nákladů potřebných na uplatnění oprávněné reklamace. Do náhrady nákladů se tedy nepočítají např. náklady na dopravu kupujícího, náklady na expresní přepravu zásilky nebo náklady na internetové připojení kupujícího apod. O náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace je kupující povinen žádat bez zbytečného odkladu po jejich vzniku, nejpozději však do jednoho (1) měsíce ode dne uplynutí lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
    • Kupující je povinen si tovar po vyřízení reklamace při jeho převzetí prohlédnout a zkontrolovat.
    • Kupující je povinen si tovar převzít bez zbytečného odkladu po vyřízení reklamace, nejpozději však do třiceti (30) dnů od ode dne, kdy byl o vyřízení reklamace informován. Po marném uplynutí této lhůty je Provozovatel oprávněn uskladnit tovar na náklady a nebezpečí kupujícího.
    • V případě, že si kupující tovar nepřevezme ani v následující lhůtě šesti (6) měsíců od marného uplynutí lhůty dle předchozího odstavce, je Provozovatel oprávněn tovar prodat třetí osobě a započítat si náklady na uskladnění tovaru oproti povinnosti vydat kupujícímu prodejem utrženou částku nebo její část.
    • Při převzetí tovaru po vyřízení reklamace je kupující povinen se prokázat platným dokladem, ze kterého je patrná shoda údajů týkajících se kupujícího uvedených v Reklamačním formuláři. V pochybnostech je Přepravce oprávněn odmítnout tovar předat. V případě, že je kupujícím obchodní korporace je pro převzetí oprávněn statutární orgán obchodní korporace. Pro případ zmocnění k převzetí tovaru po vyřízení reklamace, je zmocněnec povinen prokázat se platným dokladem a plnou mocí s ověřeným podpisem zmocnitele, ze které je patrná shoda údajů zmocnitele uvedených v Reklamačním formuláři a shoda údajů zmocněnce uvedených v plné moci s údaji zmocněnce uvedenými v předloženém dokladu.
Nahoru
Chyba při ukládání!
Údaje jsou úspěšně uloženy!
Zkopírováno do schránky
Produkty jsou přidány do košíku
Produkty jsou přidány do "Oblíbených"
Zboží je přidáno pro srovnání